ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Kazanılan Derece |
|
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek baÅŸarı ile tamamlayan mezunlar "Antrenörlük EÄŸitimi alanında Lisans Diploması" derecesi alırlar. |
|
Derecenin Düzeyi |
|
Lisans |
|
Kabul ve Kayıt Koşulları |
|
Programa öÄŸrenci kabulü “Ege Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “ÖÄŸrenci Kabulü” baÅŸlığı altında ayrıntılı bir ÅŸekilde açıklanmıştır. |
|
Önceki ÖÄŸrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar |
|
Türk Yüksek ÖÄŸretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öÄŸrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki geçiÅŸler Yüksek ÖÄŸretim Kurulu'nun belirlemiÅŸ olduÄŸu "YÜKSEKÖÄžRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleÅŸtirilmektedir. Türkiye'de örgün eÄŸitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öÄŸrenmenin tanınma süreci henüz baÅŸlangıç aÅŸamasındadır. Bu nedenle Ege Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öÄŸrenmenin tanınması tam olarak baÅŸlatılmış deÄŸildir. Ancak, programların eÄŸitim planlarında yer alan Bilgisayar ve Yabancı Dil gibi dersler için her akademik dönem başında derse ilk defa kayıtlanan öÄŸrencilerin katılabileceÄŸi muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri saÄŸladığını düÅŸünen öÄŸrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip baÅŸarılı olan öÄŸrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar. |
|
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
|
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü baÅŸarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koÅŸuludur |
|
Program Profili |
|
Antrenörlük EÄŸitimi Bölümü programı spor bilimleri alanında yoÄŸun bir müfredat uygularken, öÄŸrencilerinin kendi seçtikleri spor branÅŸlarında iyi birer antrenör, uzman ve kondisyoner olarak yetiÅŸtirmek amacıyla bir eÄŸitim planı yürütmektedir. Bölümün eÄŸitim programı antrenörlük mesleÄŸi ve genel kültürle ilgili zorunlu ve seçmeli dersler içermektedir. ÖÄŸrenciler mezun olmadan önce mesleki deneyim kazanmaları amacıyla Spor Kulüplerinin ilgili branÅŸlarında iki yarıyıl içinde Staj eÄŸitimlerini de tamamlamaktadırlar. |
|
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) |
|
Mezunlar ilgili spor branÅŸlarının federasyonlarında, kulüplerinde, özel ilköÄŸrenim, orta öÄŸrenim ve üniversitelerin bünyesinde antrenör, spor uzmanı ve kondisyoner olarak çalışmaktadırlar. |
|
Üst Derece Programlarına GeçiÅŸ |
|
Lisans eÄŸitimini baÅŸarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koÅŸuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öÄŸrenim görebilirler. |
|
Sınavlar, Ölçme ve DeÄŸerlendirme |
|
Her ders için uygulanan ölçme ve deÄŸerlendirme ÅŸekli ders öÄŸretim planında her ders için ayrıntılı bir ÅŸekilde tanımlanmıştır. |
|
Mezuniyet Koşulları |
|
Mezuniyet koÅŸulları “Yeterlilik KoÅŸulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir. |
|
Çalışma Åžekli (Tam Zamanlı, e-öÄŸrenme ) |
|
Tam Zamanlı |
|
Adres ve İletiÅŸim Bilgileri (Program BaÅŸkanı, AKTS/DS Koordinatörü) |
|
|
|
Bölüm Olanakları |
|
Antrenörlük Bölümü öÄŸretim elemanı sayısı toplam 20’dir. Bölümün, eÄŸitim programlarında ve bilimsel çalışmalarında kullanılan Performans Laboratuvarı, Egzersiz Biyokimyası Laboratuvarı, Kinesiyoloji Laboratuvarı, İklimlendirme Laboratuvuarı, Anatomi ve İlk Yardım Laboratuvarı Uygulamalı Spor Psikolojisi Laboratuvarı, Bilgisayar Laboratuvarı, SaÄŸlıklı YaÅŸam Merkezi ve eÄŸitim derslikleri gibi imkanları mevcuttur. Bunlara ek olarak yerleÅŸke içerisinde yer alan olimpik kapalı yüzme havuzu ve açık yüzme havuzu, spor salonları, futbol sahaları, tenis kortları, olimpik atletizm sahası ve kapalı atletizm ve artistik jimnastik salonları okulun eÄŸitim programlarının yürütülmesinde kullanılmaktadır. |
Program Çıktıları |
1- |
Antrenörlük mesleÄŸinin saygınlığının gerektirdiÄŸi bilgi, beceri ve tutumları geliÅŸtirerek, karşılaÅŸabileceÄŸi mesleki problemleri çözümleyebilme, |
2- |
Multidisipliner alanlardan yararlanarak mesleki yeterliliklerini geliÅŸtirebilme, |
3- |
Sporla ilgili ulusal ve uluslararası federasyonlar ve kurumlarla işbirliği oluşturabilme, |
4- |
Toplumda spor kültürünün oluÅŸturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaÅŸtırılması için geçerli stratejiler geliÅŸtirebilme, |
5- |
Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branÅŸlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilme, |
6- |
Her yaÅŸ, cinsiyet ve düzeydeki sporcuların performans düzeylerini belirleyebilmek için geliÅŸtirilen alan ve laboratuar testlerini uygulayabilme, deÄŸerlendirebilme ve test sonuçlarını antrenman planlarına yansıtabilme, |
7- |
Her yaÅŸ, cinsiyet ve düzeydeki sporcu için yıllık ve uzun süreli performans hedefleri belirleyerek, genel ve özel eÄŸitim ilkelerine uygun antrenman planı ve programları oluÅŸturabilme, |
8- |
Spor çevreleri ve toplumun tüm kesimleriyle yazılı, sözlü ve görsel iletiÅŸim kurabilme, |
9- |
Spor örgütlerini tanıma, her düzeydeki spor organizasyonunda genel ve spor dalına özgü yarışma kuralları konusunda bilgi sahibi olabilme, |
10- |
Sporda yüksek teknolojiden yararlanabilme, |
11- |
Uygun öÄŸretim yöntemlerini kullanarak, branÅŸlara özgü teknik ve taktik becerileri öÄŸretebilme. |